Pilte

Som pilt kan man til at lære nye færdigheder som kan bruges på bl.a. lejre. Det er ting som at snitte, tænde bål, bygge med rafter og meget andet.

På denne side kan i og jeres forældre holde styr på kalenderen for de kommende møder. Husk at tage tøj på der kan holde en varm og som ikke tager skade af lidt jord og snavs.

Alle er vigtige til vores møder. Husk derfor at melde afbud, hvis I er forhindret.

Gruppens kontaktperson er Jonas (tlf. 27890555)

Aldersgruppe

3. til 4. klasse

Mødetid

Tirsdag kl 18:30 til 20:00

Nyheder

Nyhedsbrev for Forår 2023

Kære forældre
Vi har samlet tre nyheder til jer.
🤝 Vil du hjælpe til, til vores møder? 🤝
Vi har en udfordring på puslinge & tumlinge-holdet. Vi har dejlige og mange energiske børn, og ikke helt nok hænder til at holde styr på dem alle sammen. Så vi vil gerne have en hjælpende hånd fra jer i rollen som lederassistent.
Hvad skal man som lederassistent?
  • Møde op 10 minutter inden mødet starter
  • Være et ekstra sæt hænder under mødet. Det er f.eks. at holde gang i bålet, give plaster på og være med til aktiviter.
  • Vi (lederne) har planlagt mødet og fundet materialer frem. I skal bare hjælpe til, og have tøj på efter vejret.
Hvilke dage skal jeg hjælpe?
Vi har delt tirsdagene lidt op så man kun siger ja til en lille og mere overskuelig portion.
Datoerne er delt op så man siger ja til 4 datoer indtil sommerferien, fordelt på 4 farver.
Røde datoer: 7/2, 21/3, 25/4, 23/5
Blå datoer: 21/2, 28/3, 2/5, 30/5
Gule datoer: 28/2, 11/4, 9/5, 6/6
Grønne datoer: 7/3, 18/4, 16/5, 13/6
Tilmelding
Meld gerne tilbage, hvilken farve i ønsker at komme på. Det gør i ved at sende en mail til Sarahamfelt@fdf.dk, hvor i skriver navn, barns navn, telefonnummer og farveønsker (i kan også skrive hvis der er enkelte dage i farven, I ikke kan).
📅 Vigtige datoer i kalenderen 📅
Vi har fire vigtige datoer, som i allerede nu kan skrive i jeres kalender. Særlig information og tilmelding til arrangementerne bliver sendt ud, når vi kommer tættere på.
  • Forældremøde – 14. marts 2023 (17:30-19)
  • Kredsweekend – 17.-19. marts 2023
  • Sæsonafslutning – 20. juni 2023 (17:30-19:30)
  • Sommerlejr – Uge 31
📱Hvis dit barn ikke kan komme til mødet 📱
Det er vigtigt, at i skrive til os, hvis jeres barn ikke kan komme til de ugentlige møder. I kan se kontaktinformation, på dit barns leder her: https://xn--fdfniv-nua.dk/klasser/

Hvis i har spørgsmål eller bekymringer, er i altid velkommen til at skrive til os 😊

Kærlig hilsen
De legesyge ledere i FDF Nivå

Klasser Tagget

Juleafslutning

4. december 2022 af Sarah

Kære dejlige FDF’ere i Nivå og jeres familie

Året går på hæld, og snart har vi vores allersidste møde i år. Den 6. december er sidste gang inden alle de frivillige FDF’ere går på juleferie. Derfor vil vi gerne invitere jer alle til fælles julehygge, hvor vi bl.a. skal hjælpe julemanden godt afsted i sin julekane.

Vi starter kl. 17:30 og slutter kl. 19:30 i er i vores FDF-hytte Lerhytten (Nivåvej 2) – hele familien er inviteret. Så tag gerne både mor og far, søster, hund og bedstemor under armen.

Knus og kram
Jeres Ledere

 

 

 

Klasser Arrangement Tagget

Efterårslejr med hele kredsen (den 23. – 25. september 2022)

6. september 2022 af Sarah

I er alle inviteret med på efterårslejr den 23.-25. september 2022. På efterårslejren skal vi prøve kræfter med at lave mad over bål, sove i telt, være kreative og lege med hinanden. 

Tilmelding: https://fdfnivaa.nemtilmeld.dk/71/

Tid og sted

Vi mødes ved “Skjoldhytten” den 23. september kl. 18:30 – i skal have spist hjemmefra. Lejren er slut søndag den 25. september ca. kl. 14.

Sted: “Skjoldhytten”, Kongevejen 84, 3450 Lillerød

Afslutning

Søndag den 25. september kl. 10:30, vil vi gerne invitere deltagernes forældre til brunch, hvorefter vi rydder op og gør rent sammen inden vi forlader hytten.

Tanter

Uden mad og drikke, duer helten ikke. Tanter kalder vi dem, som står for madlavningen på lejren. Vi vil gerne have hjælp til det på lejren, så hvis du har lyst kan du kontakte kredsleder Mie på miekj4074@gmail.com

Pakkeliste

Brug tid på sammen at pakke:

  • Lagen (gælder kun puslinge og tumlinge), liggeunderlag og sovepose
  • Toiletsager
  • Tøj efter vejret
  • March og lejr
  • Skjorte
  • Regntøj
  • Lommelygte
  • Evt. sovebamse
  • Jeres gode humør

Pris

Efterårslejren koster 250 kr. pr. deltager. Prisen dækker leje af hytte, mad og fede aktiviteter

Klasser Arrangement Tagget

Fejl i kalenderen

Hov!
Det ser ud til at vores kalender har spist nogle møder.

Der er selvfølgelig stadig møder for pilte, væbnere og seniorvæbnerne i aften til helt normalt tid.

Klasser